söndag 27 mars 2011

Håkan Juholt

Så har då Socialdemokraternas Mona Sahlin lämnat över till den mustaschprydde Håkan Juholt. Det kan tyckas märkligt att en mustasch på ett sådant tydligt sätt lyfts fram när det kanske skulle vara innehållet i sossarnas politik som borde diskuterats!

Håkan Juholts mål:

1 Avskaffa barnfattigdomen.
2 Minska ungdomsarbetslösheten.
3 Världens bästa sjukvård.
4 Högre löner i offentlig sektor.
5 Bekämpa olika former av segregation.
6 Se över pensionssystemet.
7 Storsatsning på lärande för både barn och vuxna.
8 Se över avregleringar av bland annat järnvägen och elmarknaden.

Veckans fråga: Blir det någon ändring i och med Juholts inträde på den politiska arenan eller tror du att Fredrik Reinfeldt & Co jublar? Motivera!

Om du tycker att frågan är svår så kan du bara lägga ut en tanke eller reflektion kring Sahlin/Juholt/Socialdemokraterna...

16 kommentarer:

  1. Jag tror att de kommer att gå sämre för dom nu när han har tagit över. Han verka inte ens smart. Jag tycker att dom borde ha valt någon annan. Han kommer att ta dåliga beslut, tänka fel och så.
    Fredrik och Co jublar nog inte. Dom verka inte ens tycka om han.
    Är de ens någon som tycker att Håkan är bra? Vem bestämde att han skulle ta över?

    SvaraRadera
  2. Det var s-kongressen som bestämde att Junholt skulle bli ny ordförande. En kongress kan man säga är ett stort möte där många partimedlemmar från hela landet samlas och tillsammans bestämmer en massa saker.

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte vad jag ska tycka om Håkan för han sa till aftonbladet att man ska tahand om en mustach som en hund. Man ska mata den ge den kärlek osv. :S

    SvaraRadera
  4. Jag tror inte att Junholt kommer göra någon större skillnad. Att lova många saker inom politiken är inget nytt. Men att driva fram allt han har lovat blir nog svårare. Inte minst när han har moderaterna på andra sidan.

    SvaraRadera
  5. jag tror inte det blir något bättre för att Juholt är ny ordförande. det han har lovat kan han väl hålla vissa saker men inte allt och dessutom tycker jag han ser väldigt falsk ut och det tror inte jag säljer speciellt bra.

    SvaraRadera
  6. Jag tror inte att det kommer bli någon skillnad nu, än när Mona var partiledare.

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Jag tror saker och ting kommer bli sämre för socialdemokraterna nu när Håkan "tar över". Mona hade erfarenhet och visste mycket om politik. Jag tycker Håkan lovar för mycket.

    SvaraRadera
  9. Asså det han säger är ju bara skitsnack men men. Han kommer inte göra någon skilnad alls utom bara att man kommer sakna toblerone kvinnan

    SvaraRadera
  10. Jag tror att det går lika bra för Juholt som det gick för Sahlin för att det han lovar blir nog inte det lätaste att genomföra men man vet aldrig.

    Jag tror inte att Fredrik & Co jublar nu för dem ser nog han som ett nyt hot tror jag.

    Jag tror nog också att han kan klara det för att jag tror nog inte att han är helt dum i planeten. Men han är lite för fixerad med sin mustach, så som han pratar om att man ska ta hand om sin mustach. Men jag tror nog att han försökte skoja lite med aftonbladet.

    SvaraRadera
  11. jag tror att det kommer bli mycket sämre för sossarna nu när mona inte är kvar!
    För att han inte värka veta så himla mycket, han kommer nog ta dåliga beslut!

    SvaraRadera
  12. Jag tror inte det kommer bli jätte stor förändring. Han lovar mycket, men att det ska inträffa är en helt annan sak! För Mona skötte allting bra. Jag tror faktiskt att det kan bli ganska bra ändå.

    SvaraRadera
  13. Tror ärligt talat inte heller det blir så stor skillnad. Jag menar som Melinda menade, mycket snack mindre som görs !

    SvaraRadera
  14. jag tror inte det blir någon skillnad när juholt kommer in som ledare. han lovar så mycket men kommer det att uppfyllas (mycket snack lite verkstad) t.ex. världens bästa sjukhus det kan bli rätt svårt eftersom USA har rättså bra sjukhus som jag har uppfattat det i alla fall. jag tror inte reinfeldt & co skrattar särskilt mycke. det verkar inte som om de tycker om han så mycket.
    jag tyckte att han sa att man ska ta hand om sin mustach som man tar hand om en hund.
    /Marcus A 7ac

    SvaraRadera
  15. Jag vet inte om han kommer att bli bra eller dålig det får vi ju se!!!

    SvaraRadera